Lidé vypijí několik miliard šálků kávy denně a předpokládá se, že denní spotřeba bude narůstat, protože káva je jeden z nejoblíbenějších nápojů na celém světě. Lidé proto často navštěvují kavárny z různých důvodů – chtějí se setkat s přáteli, dát si odpolední drink nebo prostě začít den se skvělou šálkem kávy. Nejúspěšnější kavárny mají velkou návštěvnost a vysoký objem prodeje. Proč jsou tak úspěšné závisí na mnoha faktorech, a to kvalitní pražená káva i nápoje na bázi espresa, ale nabízejí také bohatou nabídku čajů, vod, džusů spolu sos sortimentem pečiva, dezertů. Před otevřením a spuštěním provozu bylo nutné vypracovat podnikatelský záměr kavárna.
Důležité body v obchodním plánu
Při zakládání a otevírání kavárny jedním z nejdůležitějších kroků je vypracovat podnikatelský plán kavárna. V tomto dokumentu budou specifikovány cíle, projekce prodeje, analýza konkurence, analýza cílového trhu, ziskovost, ale i představíte vaši kavárnu. Jak začít při sestavování dokumentu podnikatelský plán kavárně? Začněte s vaší vizí a posláním. Zahrňte klíčové faktory úspěchu vaší kavárny a zamyslete se, jak se vaše kaváren bude odlišovat od konkurence. To vám pomůže si jasně určit, na co se musíte soustředit, abyste přitáhli zákazníky a porazili konkurenci.
Proč je důležitý popis kavárny?
Podnikatelský plán kavárna zahrnuje i představení vaší kavárny a měli byste odpovědět na základní otázky kdo, co, kdy, kde a proč vašeho podnikání. Pokud máte investorů nebo jiné zainteresované strany, v této části najdou podrobnosti o vašem podnikání a měly by se dozvědět v této části téměř všechno o ní.
Analýza trhu je nezbytná!
Podnikatelský plán kavárna musí zahrnovat analýzu trhu, protože tak si shromáždíte informace o zákaznících i konkurenci a pomůže vám být úspěšný na trhu. Popište trh, určitě si cílového zákazníka a zejména důvody, proč potencionálních klientů může oslovit vaše kavárna. Vytvořte si profil ideálního zákazníka. Vypracovaný profil vám následně pomůže, když budete si muset vypracovat marketingový plán. Nezapomeňte si pořádně zanalyzovat konkurenci. Kolik stejných kaváren se nachází v okolí. Pokud jsou v okolí kavárny, do jaké míry vám mohou odebrat zákazníků. Na závěr nezapomeňte si vypracovat SWOT analýzu, v níž se představíte své silné, slabé stránky, příležitosti a hrozby vaší kavárny. I touto analýzou zjistíte, jaké máte výhody oproti konkurenci a plánujete je využít jako příležitosti. Pokud váš podnikatelský plán kavárna bude vypracován zodpovědně, nemusíte se bát, že na trhu neuspějete. Pokud vás tato téma zaujala, navštivte stránku http://www.ikelp.cz/blog.